新西兰天维网社区

标题: FML:苹果这招真好使 -ZT [打印本页]

作者: NewLynnHse    时间: 2014-12-24 10:06:27     标题: FML:苹果这招真好使 -ZT

How Apple's 'inadequate' storage strategy makes $3.8 billion a year

http://www.nzherald.co.nz/technology/news/article.cfm?c_id=5&objectid=11378687

Despite claims Apple's 16GB phones barely have enough storage for all the pre-installed software and apps, let alone a user's files, the company continues to sell it as an entry-level model.

But, rather than being a short-sighted move, one analyst believes it is a calculated strategy designed to get people to buy larger devices as soon as possible.

In fact, Neil Cybart claims Apple makes an extra US$3 billion ($3.89 billion) each year by not doubling the amount of minimum storage every time a new model is released.

.......

Apple storage strategy explained

By limiting the amount of storage on entry-level phones, in the 'lower tier', customers will eventually upgrade to a larger device, in the middle tier, the following year.

These customers are more likely to then stay in the middle tier, or in some cases move to the upper tier, but are unlikely to downgrade to less storage.

This trend is even more common if Apple keeps the entry-level the same, but boosts the storage by three times or more in the following year.

However, if Apple doubles the amount of storage on the entry-level model each year, people upgrade but stay in the lower tier.

All of these figures are taken from Neil Cybart's Above Avalon site.

Example 1

In year one, Apple offers a 16GB, 32GB and 64GB model and the customer buys the 16GB version.

The following year, Apple offers 16GB, 64GB and 128GB models. The current iPhone 6 and 6 Plus are available in these sizes, for example.

This prompts the user to either stay the same, or upgrade to 64GB in year two. This 64GB costs more than the 32GB version did the previous year.

By the third year, Apple can offer 32GB as an entry-level model, but the customer won't downgrade storage and stays with the 64GB as a minimum.

Example 2

Alternatively, if Apple offers an entry-level 16GB one year, but then increases this lower tier storage the year after to 32GB, the customer may upgrade to a phone with larger storage, but they're still technically buying the entry-level model.

And so on into year three, if Apple offers 64GB as a minimum.

This means they spend less money each year, and Apple can't move customers from the lower to the middle or higher tiers.



作者: NewLynnHse    时间: 2014-12-24 10:07:07

果粉的钱真容易赚
作者: CWF895    时间: 2014-12-24 10:14:29

苹果系统真心好使,我是果粉我自豪
作者: 匿名    时间: 2014-12-24 10:15:26

苹果如何的“不足”的存储策略使得每年为3.8亿

http://www.nzherald.co.nz/techno ... p;objectid=11378687

尽管声称苹果的16GB手机勉强有足够的存储所有的预装软件和应用程序,更何况是一个用户的文件,该公司将继续把它卖给作为一款入门级机型。

但是,而不是一个短视的做法,一位分析师认为,这是一项旨在让人们尽快购买大型设备的计算策略。

事实上,尼尔Cybart声称苹果公司不是最小存储的新模式被释放每次数量增加一倍,使额外的美国美元,每年3十亿($3.89十亿)。

.......

苹果存储策略解释

通过限制存储的入门级手机的量,在'下层',客户最终将升级到更大的设备,在中间层,次年。

这些客户更可能再留在中间层,或在某些情况下,移动到上层,但不太可能降级到较少的存储。

这种趋势就更为普遍,如果苹果保持了入门级相同,但提高了次年的存储量的三倍以上。

但是,如果苹果每年翻一番的存储上的入门级车型的数量,提高人民却停留在较低的层次。

所有这些数据都取自尼尔Cybart的阿瓦隆以上网站。

例1

在第一年,苹果公司提供了16GB,32GB和64GB型号和客户购买16GB版本。

次年,苹果公司提供16GB,64GB和128GB型号。目前iPhone6,6加在这些尺寸可供选择,例如。

这提示用户要么保持不变,或升级到64GB的第二年。这64GB的价格比32GB版本做了上一年。

到了第三年,苹果可提供32GB作为一款入门级机型,但至少有64GB的客户不会降级存储和住宿。

例2

另外,如果苹果提供了一个入门级的16GB一年但随后的一年后至32GB增加这一较低层存储,客户可以升级到手机更大的存储,但他们仍然在技术上购买入门级车型。

等为三年,如果苹果提供了64GB的最低水平。

这意味着他们花更少的钱,每年,和苹果不能从下移动客户到中间或更高层次。
作者: NewLynnHse    时间: 2014-12-24 10:16:00

CWF895 发表于 2014-12-24 10:14
苹果系统真心好使,我是果粉我自豪

这个倒是真的,苹果的产品非常idiot proof,几乎每个人都能用
作者: purpleapple    时间: 2014-12-24 10:59:51

匿名者 发表于 2014-12-24 09:15
苹果如何的“不足”的存储策略使得每年为3.8亿

http://www.nzherald.co.nz/technology/news/article.cfm? ...

靠,这翻译软件翻的吧,完全看不懂。。
作者: NewLynnHse    时间: 2014-12-24 11:02:42

purpleapple 发表于 2014-12-24 10:59
靠,这翻译软件翻的吧,完全看不懂。。

肯定是,哈哈,因为连我自己加在中间的点点点都被翻译了
作者: ....oΟ药葫芦    时间: 2014-12-24 12:31:30

-.- 可是我觉得我16G 也够用了。。。
作者: CWF895    时间: 2014-12-24 12:41:43

NewLynnHse 发表于 2014-12-24 10:16
这个倒是真的,苹果的产品非常idiot proof,几乎每个人都能用

多把精力用在屎盖灌水,少费时间在手机上,能打电话照相看微信就够了
作者: devildream    时间: 2014-12-24 12:46:29

Appleの「不適切な」ストレージ戦略は38億ドル年間を作る方法

http://www.nzherald.co.nz/techno ... p;objectid=11378687

クレームにもかかわらず、Appleの16ギガバイトの携帯電話はほとんど一人で、ユーザのファイルを聞かせて、プリインストールされたソフトウェアやアプリのすべてのための十分なストレージを持って、同社は、エントリーレベルのモデルとしてそれを販売し続けています。

しかし、むしろ近視眼的動きというより、あるアナリストは、それは人々ができるだけ早く、より大きなデバイスを購入することを取得するために設計された計算された戦略であると考えています。

実際には、ニールCybartは、Appleが最小ストレージの量新モデルがリリースされるたびに倍増しないことにより、余分な30億ドル(38.9億ドル)毎年になると主張している。

.......

アップルストレージ戦略について
「下段」に、エントリーレベルの携帯電話上のストレージの量を制限することにより、顧客は、最終的には、次の年、中間層で、より大きなデバイスにアップグレードされます。
これらの顧客はその後、中間層にとどまる可能性が高い、またはいくつかのケースでは上段に移動するが、あまり記憶装置にダウングレードする可能性は低い。
この傾向は、Appleが、エントリレベルを同じに維持した場合でも、より一般的ですが、次の年に3倍以上のストレージを向上させます。
Appleが毎年エントリーモデル上のストレージの量を倍増場合は、人々は、アップグレードが、下段に滞在。
これらの数字はすべて、ニールCybartの上アバロンサイトから取得されます。
例1
年1では、Appleは16ギガバイト、32ギガバイトと64ギガバイトのモデルを提供し、顧客が16ギガバイトのバージョンを購入。
翌年には、Appleは16ギガバイト、64ギガバイトと128ギガバイトのモデルを提供しています。現在のiPhone6,6 Plusは、たとえば、これらのサイズでご利用いただけます。
これはどちらか同じまま、または年2で64ギガバイトにアップグレードするプロンプトが表示されます。この64ギガバイトは、32ギガバイトのバージョンは前年たよりも多くの費用。
三年目では、Appleはエントリーレベルのモデルとして32ギガバイトを提供することができますが、顧客は最低限、64ギガバイトでストレージと滞在をダウングレードできません。
例2
Appleはエントリーレベルの16ギガバイト一年を提供していますが、その後、32GBまで年後、この下階層ストレージが増加した場合あるいは、顧客は、より大きなストレージとの電話にアップグレードするかもしれないが、彼らはまだ技術的には、エントリーレベルのモデルを購入している。
というように年3に、Appleは最低でも64ギガバイトを提供しています。
これは、彼らが毎年少ないお金を費やすことを意味し、Appleはミドル以上階層に下から顧客を移動することはできません。
作者: KENZO--007    时间: 2014-12-24 13:01:49

我用安卓,各种免费。
作者: p2p    时间: 2014-12-24 13:41:12

NewLynnHse 发表于 2014-12-24 10:16
这个倒是真的,苹果的产品非常idiot proof,几乎每个人都能用

哈哈哈,真的么?那怎么解释下面这张照片。。
MTXX_20131218_182911-1.jpg



图片附件: MTXX_20131218_182911-1.jpg (2014-12-24 13:40:54, 160.32 KB) / 下载次数 6
http://bbs.skytrade.co.nz/forum.php?mod=attachment&aid=MTAxODgxMnxhZTYwYzc2ZnwxNzY0NzA4MDMzfDB8MA%3D%3D


作者: NewLynnHse    时间: 2014-12-24 13:42:54

p2p 发表于 2014-12-24 13:41
哈哈哈,真的么?那怎么解释下面这张照片。。

直接晕倒
作者: p2p    时间: 2014-12-24 13:55:29

NewLynnHse 发表于 2014-12-24 13:42
直接晕倒

我当时在noel leeming就笑出声了。。




欢迎光临 新西兰天维网社区 (http://bbs.skytrade.co.nz/) Powered by Discuz! X2